Paskelbta

Kokius riešutus valgyti sveikiausia

Tam, kad gautume didžiausią naudą iš riešutų ir sėklų, juos geriausia vartoti termiškai neapdorotus, šviežius, nesūdytus.

Riešutuose ir sėklose mažai sočiųjų riebalų, tačiau jie turi daug maistinių skaidulų, vitamino E, magnio, fitochemikalų ir mono- bei polinesočiųjų riebalų rūgščių. Šie augalinės kilmės produktai neturi cholesterolio, juose mažai druskos.

Vitaminas E, esantis riešutuose ir sėklose, yra vienas svarbiausių antioksidantų, kuris padeda organizmui apsisaugoti nuo įvairių ligų, stiprina imuninę sistemą, o magnis gelbsti nuo depresijos, padeda išvengti širdies kraujagyslių ligų, leidžia palaikyti normalų kraujospūdį, saugo nuo diabeto. Riešutai ir kai kurios sėklos gali būti vartojami kaip augalinės kilmės baltymai vietoje mėsos, sūrio ar kiaušinių.

Renkantis riešutus ar sėklas kaip baltymų šaltinį, verta žinoti, kad 45 g riešutų ar sėklų atitinka 90 g mėsos, vištienos ar žuvies. Tam, kad gautume didžiausią naudą iš riešutų ir sėklų, juos geriausia vartoti termiškai neapdorotus, šviežius, nesūdytus. Tokie riešutai ir sėklos turi daugiau maistingųjų medžiagų, mažiau druskos. Su aliejumi pakeptuose riešutuose ir sėklose riebalų kiekis paprastai padidėja apie 10 proc., todėl geriau juos kepinti patiems namuose sausai, be papildomų riebalų įkaitintoje keptuvėje ar orkaitėje. Nors riešutuose ir sėklose daug maistingųjų medžiagų, tačiau juos reikia vartoti saikingai. Dienos norma – apie 25–28 g.