Paskelbta

Ar reikia mirkyti riešutus, sėklas ir džiovintus vaisius?

reikia mirkyti riešutus dziovinti vaisiai seklos

Daugelis mūsų klientų klausia, ar tikrai reikia mirkyti riešutus, sėklas ir džiovintus vaisius? Nors mes patys mėgstame juos žalius ir tiesiai iš „Karališki riešutai“ lentynų, tačiau reikia pripažinti, kad šių produktų plovimas ir mirkymas turi nemažai privalumų ir naudos.

Džiovinti vaisiai: mirkymas išvalo nešvarumus ir priedus

Specialistai rekomenduoja plauti ir mirkyti tiek sausus, tiek ir džiovintus produktus. Visų pirma, taip jie išvalomi nuo nešvarumų, galimų teršalų bei kitų nereikalingų medžiagų. Tai ypač aktualu, kai kalbame apie džiovintus vaisius ir uogas. Dėl džiovinimo proceso juose gali atsirasti dulkių, nuosėdų ar kitų aplinkos nešvarumų. Jei pirkti vaisiai ar uogos buvo džiovinami pramoniniu būdu, nuplovę juos išvalysite ir dalį džiovinimui naudotų cheminių priedų.

Mirkyti riešutus ir sėklas – palengvinti darbą skrandžiui

Trumpam pamirškime, kad riešutai yra labai gardus užkandis ir prisiminkime biologiją. Juk riešutai (kaip ir sėklos) visų pirma skirti augalams daugintis, o ne mus pamaitinti. Todėl juose gausu medžiagų (pvz., fitino rūgšties), kurios padaro juos sunkiai virškinamus. Taip gamta savotiškai apsaugojo augalus: jei nukritusį riešutą ar sėklą suvalgytų koks nors sparnuotas, gauruotas ar dvikojis riešutų mėgėjas, praėję virškinimo traktą, jie ir toliau potencialiai galėtų išleisti daigą ir išauginti naują augalą. Dėl šių medžiagų ir fermentų veikimo, suvalgius daugiau riešutų ar sėklų, kai kuriems žmonėms pučia pilvą, apsunksta skrandis ar sutrinka virškinimas.

Ilgai mirkant produktus šiltame vandenyje, šios virškinimo sistemą trikdančios medžiagos, dėl ilgalaikės drėgmės ir aukštesnės temperatūros suyra ir pasišalina. Tai išlaisvina riešutuose ir sėklose esančias naudingąsias medžiagas, kurias mūsų organizmas gali lengviau įsisavinti. Todėl tikrai reikia mirkyti riešutus bei sėklas tiems, kurie skundžiasi virškinimo problemomis, tačiau vis tiek norėtų mėgautis šiomis gamtos dovanomis.

Mirkymas padeda atskleisti geriausias sausų ir džiovintų produktų savybes

Na ir be visų jau išvardintų pliusų, svarbu paminėti, kad mirkymas naudingas ne tik virškinimui, bet ir daugeliu atvejų padeda atsiskleisti skoninėms riešutų, sėklų ir džiovintų vaisių savybėms. Išduosime paslaptį, kad per naktį vandenyje pamirkyti migdolai yra nepaprastai skanūs ir traškūs – lyg ką tik nuo medžio nuskinti 😊. Be to, produktams brinkstant vandenyje padidėja jų tūris, o dėl pasišalinusių nešvarumų ir kitų medžiagų jie vizualiai atrodo daug patraukliau.

Pagrindinės mirkymo vandenyje taisyklės:

  • Mirkome šiltame vandenyje, santykiu 1:2
  • Laikome kambario temperatūroje
  • Nuskalaujame po tekančiu vandeniu
  • Jei produktą valgysite vėliau, būtinai gerai išdžiovinkite (geriausia orkaitėje)
  • Jei valgote iškart arba gaminsite, galite naudoti iš karto po plovimo
  • Rekomenduojame mirkyti tokį kiekį, kiek reikės vartojimui!
  • Skubate? Užplikykite džiovintus vaisius verdančiu vandeniu ir jau po 10 minučių drąsiai jais mėgaukitės. Įprastai džiovintus vaisius rekomenduojama mirkyti karštame vandenyje 1-2 val.
  • Riešutus, sėklas ir džiovintus vaisius laikykite sausoje, sandarioje, pakuotėje, vėsioje vietoje.

Nežinote, kiek tiksliai laiko reikia mirkyti riešutus? Prisiminkite labai paprastą taisyklę: kuo kietesni riešutai, tuo ilgiau juos reikia mirkyti.

Riešutų ir sėklų mirkymo rekomendacijos*
Kedro riešutai – iki 2 val. Pekano riešutai –3-6 val.
Makadamijos 2 val. Pistacijos – 8 val.
Anakardžiai 2-4 val. Moliūgų sėklos – 8 val.
Graikiniai riešutai – 2-4 val. Lazdyno riešutai 8-12 val.
Bertoletijos – 3-4 val. Migdolai – 8-12 val. arba per naktį

* įsiminkite, kad linų sėmenų ar ispaninių šalavijų (chia) sėklų nereikia mirkyti.

Taigi, nors riešutų bei sėklų mirkymas turi daug pliusų, bet šių rekomendacijų laikymasis tikrai nėra privalomas. Net ir su nemirkytais produktais gausime daug mums reikalingų vitaminų bei mikroelementų. Todėl, jei neturite rimtų virškinimo problemų ir per dieną planuojate suvalgyti ne daugiau kaip saują riešutų arba sėklų, arba jais ruošiatės gardinti tik košę, jogurtą ar salotas, dėl mirkymo nesukite sau galvos.